Официально: утильсбор не отменят

Ресми: билік утиль алымынан бас тартпайды

Алымды жою туралы петицияға қатысты соңғы шешім шықты.

Өткен демалыс алдында ҚР Өндіріс және құрылыс министрлігі «ҚР халқы утиль алымы мен алғашқы тіркеу ақысына қарсы» деген петицияға ресми жауап берді. Министр Қанат Шарлапаев мұны алымнан бас тартпайтынын айтты.

Министрліктің петиция талабын орындаудан бас тартатыны 15 шілдеде өткен қоғамдық тыңдау кезінде белгілі болған. Жиын соңында Әділбек Бектібаев шешім жобасын оқып берді.

Кез келген адам 24 беттен тұратын министрлік шешімімен таныса алады, онда шенділер петицияда көрсетілген уәждер расталмағанын жазған.

Құжатта утиль алымы қажет екені жазылған, өйткені ол экологиялық тұрғыда ғана емес, ішкі нарықты ескі автомобиль импортынан қорғау үшін керек, сондай-ақ ол жанама түрде отандық өндіріске серпін береді. Алым 2016 жылы Қазақстан ДСҰ-ға мүше болып, жаңа автомобиль үшін импорт салығы — 30-дан 15 %-ға, ал ескі автомобиль үшін 48-ден 15 %-ға төмегендеген кезде пайда болды.

Статистика елде алғаш тіркелген шыққанына 2 жылдан асқан машина саны 2015 жылғы 142 мыңнан 2022 жылы 14.5 мыңға төмендегенін көрсетті, бірақ 2023 жылы бұл көрсеткіш 334 мың болды, бұған ЕЭО елдерінен келген көліктерді жеңілдікпен заңдастыру шарасы себеп болды.

Жеңілдікпен тіркеу саясатына дейін шыққанына 3 жыл толмаған автомобиль үлесі 2015 жылғы дерекпен салыстырғанда 8.2-ден 13.6 %-ға өскен, ал шыққанына 10 жылдан асқан машина үлесі 73-тен 63%-ға төмендепті.

Автоөнеркәсіпті қолдау шарасы Қазақстанға General Motors, Kia, Hyundai, JAC, Škoda, Yutong, Chery, GWM, Changan сияқты шетел автоөндірушілерін тартуға ықпал еткен.

Chevrolet, Hyundai және JAC автомобильдерін Қазақстанда ірі торапты әдіспен құрастыру утиль алымы енгенге дейін басталған, ал Škoda Өскеменде 2005 жылдан бастап шығатын.

Сондай-ақ авторлар автоөндірісі дамыған елдердің өзі сұр импорттан қорғану үшін түрлі шара қолданатынын ұмытып кеткен. Мысал ретінде Ресей, Өзбекстан сияқты көршілерімізбен қатар АҚШ-ты атауға болады. Соңғысы қазір қолданыстағы тарифтен бөлек Қытай электромобильдеріне жеке салық енгізуді жоспарлап отыр.

Бұл шешім утиль дауының соңы бола ма, белгісіз. ҚР Әкімшілік кодексінің 91-бабына сай өтініш беруші мемлекеттік органның шешіміне келіспесе, жауапқа шағымдануға құқылы. Бұл құқықты #НЕТУТИЛЬСБОР тобы пайдаланатын шығар. Олар Дүниежүзілік сауда ұйымына (ДСҰ) шағым түсіруді жоспарлап отыр. Бұл туралы қозғалыс жетекшісі Санжар Боқаев «Республика» басылымына айтқан.

Комментариев: 0

Чтобы оставить комментарий, вам необходимо зарегистрироваться или авторизоваться.