2024 жылғы 6 мамырда жол ережесіне өзгеріс енді. Басты жаңалықтың бірі ретінде 53-тармаққа («Маневр жасау») енген толықтыруды айтуға болады, онда «Бұрылыс маневр жасаған сәттегі жолақ бойынша жүзеге асырылады» деп жазылған. Яғни, жүргізуші оң жақ шеткі жолақтан оңға бұрылса, маневрді дәл осы жолақта аяқтауы керек.
Егер автомобиль екінші жолақтан бұрыла алатын болса, оған 5.8.1 («Қозғалыс бағыты») белгісі бойынша рұқсат берілсе, маневрді екінші жолақ бойынша ғана жасау керек. Солға бұрылғанда да осы талап сақталады: бұрылысты шеткі жолақтан бастасаңыз, сол шеткі жолақпен, екінші жолақтан бастасаңыз, екінші жолақпен аяқтау керек.
Жаңа жол ережесін үнемі сақтау мүмкін бе? Алматы жолдарынан бірнеше мысал келтірейік.
Гагарин — Сәтбаев қиылысы
Гагарин бойымен солтүстікке (төмен қарай) немесе оңтүстікке (жоғары қарай) жүргенде Сәтбаевқа оң жақ жолақпен ғана бұрыла аласыз.
Бірақ Сәтбаевтың бойында таңертең орталыққа, кешке ықшамаудандарға қарай үнемі кептеліс болады. Мұндайда оң жақ жолақ бос болмайды. Ал ережені бұзбай оң жолақпен бұрылу үшін бірнеше сағат күтуге тура келеді. Сол үшін жүргізушілер екінші немесе тіпті үшінші жолаққа маневр жасайды.
Осы жолдан солға бұрылу тіпті күрделі. Сәтбаевта әр жолақтың ортасына бүтін біртұтас сызық сызылған. Жол таңбасы бойынша бірінші, екінші жолақ тіке жүруге, ал үшінші, сол жақ жолақ тек солға жүруге арналған.
Жаңа ережеге сәйкес Гагариннен солға бұрылған көлік сол жақ жолақпен маневр жасауға міндетті. Бірақ жол таңбасына сай Сәтбаевқа бұрылған соң тек солға қарай жүре алады, яғни, Гагарин даңғылына қайта оралады. Сонда Сәтбаев бойымен тіке жүретін жүргізуші не істейді? Жаңа ереже бойынша бұл мүмкін емес. Ереже бұзуға тура келеді, солға бұрылғанда бірден ортаңғы жолаққа түседі немесе бүтін сызықты басып өтеді.
Автобус жолағы бар көшеден бұрылу
Қоғамдық көлікке арналған жолағы бар жолдар да жаңа тармаққа сай келмейді. Полиция Kolesa.kz редакциясына түсіндіргендей, мұндай жолда автомобильге арналған жолақпен ғана бұрылу қажет, өйткені арнайы жолақпен автобус пен троллейбус қана жүреді. Үлкен көшелердегі қиылыста мұның қиындығы жоқ. Бірақ Абай даңғылына қосылатын Т пішінді шағын көшелерде қалай бұрылуға болады?
Жаңа жол ережесіне сүйенсек, мұндай жерде оңға бұрылу мүмкін емес. Кем дегенде жол таңбасын өзгерткенше қайшылық туындайды.
Бүтін сызықты басуға болмайды, автобус жолағымен жүруге де тыйым салынған. Сонда жол ережесін бұзу қажет пе?
Үлкен машина қалай бұрылады
Жүк көлігі, жол талғамайтын көлік сияқты ірі машиналар Сәтбаев — Садовников сияқты тікбұрышты қиылыстарда оңға бұрылған кезде бірінші жолаққа сыя қоймайды. Олардың өлшемі бір жолақпен бұрылуға мүмкіндік бермейді, жүргізуші машина дөңгелегін бордюрге ұрып алудан қорқады.
Жол ережесіне енген жаңа өзгеріс бойынша екінші қатармен бұрылуға рұқсат жоқ. Мұндай маневрді байқаған полицейлер жүргізушіні тоқтатып, хаттама толтыруы мүмкін.
ҚР ІІМ Әкімшілік полиция комитеті редакцияның бұл уәжіне назар аударады деп үміттенеміз. Ірі автомобильге қатысты мәселені жол ережесінің 54-тармағына бұрылыс алдында ғана емес, бұрылысты аяқтайтын кезде де көрші жолаққа шығуға рұқсат беретін өзгеріс енгізу арқылы шешуге болады. Яғни, 53-тармақтағы «маневр жасаған сәттегі жолақпен бұрылу» деген талаптан ауытқу қажет. Ең оңайы «Маневр жасау» бөлімінің өзгеріс енгенге дейінгі нұқасын қайтару болар еді. Өйткені кей жағдайда оның талабын бұзбау мүмкін емес. Kolesa.kz редакциясы бұл шара не үшін қажет болғанын әлі түсінген жоқ.
Комментариев: 0